Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Hoe kunnen we je helpen?

Veelgestelde vragen

Kan ik mij laten masseren na mijn deelname aan de Arrow Venloop?

Na deelname aan de Arrow Venloop kun je in het Ewals Cargo Care paviljoen terecht bij de fysiotherapeuten van Funqtio voor een herstellende en ontspannende massage.

Ik wil wijzigingen doorgeven met betrekking tot mijn inschrijving.

In je inschrijfbevestiging vind je een link naar het “zelf wijzigen formulier”. Met dit formulier kun je wijzigingen doorvoeren in je inschrijving. Denk hierbij aan adreswijziging, een nieuw e-mailadres etc. Let op: je kunt je gegevens wijzigen tot de voorinschrijving sluit.

Ik wil mijn afstand/onderdeel van de Arrow Venloop wijzigen. Gaat dat?

Je kunt je gegevens wijzigen tot de voorinschrijving sluit. Neem dan contact met ons op via het contactformulier op onze website. Ben je te laat? Dab kun je jouw huidige startbewijs overdragen aan een ander door middel van het overdrachtsformulier dat begin maart online zal komen. Je kunt je zelf dan opnieuw aanmelden voor de door jouw gewenste afstand, zolang deze nog niet vol is.

Waar bevindt zich het inschrijfbureau?

Het inschrijfbureau is gevestigd in het Ewals Cargo Care paviljoen in het Julianapark (aan de Deken van Oppensingel) tussen start en finish. Hier dienen de startnummers te worden opgehaald. Wandelaars kunnen hier terecht op de vrijdag voor de Neptunus Wandeltocht tussen 12.00 – 17.00 uur of zaterdag vanaf 6:30 uur. Hardlopers kunnen terecht op zaterdag 25 maart tussen 12.00 – 17.00 uur of zondag 26 maart tussen 09.30 – 14.00 uur. Deelnemers aan de Koenen en Co Business Run krijgen via het bedrijf de startnummers op het bedrijf aangeleverd.

Hoe kan ik mijn annulering doorgeven?

Annuleren kan door contact met ons op te nemen via het contactformulier op onze website. Bij een annulering die uiterlijk 3 maanden voor aanvang van het betreffende evenement bij ons bekend is wordt het betaalde inschrijfgeld minus € 5 administratiekosten gerestitueerd. Bij annuleringen na dit moment wordt het betaalde inschrijfgeld conform onze algemene voorwaarden niet gerestitueerd. Mocht dit het geval zijn, dan kun je wellicht beter zelf iemand zoeken die je startbewijs wilt overnemen.

Kan ik mijn startnummer van de Arrow Venloop alsnog laten opsturen?

Als je ervoor gekozen hebt om jouw startnummer niet op te laten sturen, maar het alsnog wilt laten opsturen, dan kun je deze optie nabestellen in onze webshop. Dit kan tot de voor-inschrijving sluit.

Hoe kan ik mijn startnummer voor de Arrow Venloop overdragen aan een andere loper?

Je kunt jouw startnummer overschrijven naar een andere deelnemer via een formulier dat begin maart online komt. Dit is conform onze algemene voorwaarden ook de enige toegestane manier om je startnummer over te dragen. Op het startnummer zal de naam van de originele deelnemer gedrukt staan, echter komt de nieuwe deelnemer wel onder zijn/haar eigen naam in de uitslagenlijst. Let op: bij ‘controle inschrijving’ wordt de nieuwe naam niet getoond. Het is belangrijk te weten dat je het startnummer maar één keer kunt overdragen en het niet mogelijk is om de afstand te wijzigen. Deelnemers van de Koenen en Co Business Run kunnen hun startnummer niet overdragen. Deze gegevens kunnen alléén gewijzigd worden door de contactpersoon van de Koenen en Co Business Run. De nieuwe deelnemer dient het overdrachtsformulier in te vullen. Hierbij heb je wel een aantal gegevens van de huidige deelnemer nodig, namelijk het startnummer, de postcode en de geboortedatum. De organisatie geeft in geen enkel geval deelnemersgegevens door of bemiddelt tussen deelnemers met betrekking tot de overdracht. Voor de overdracht wordt €3,- in rekening gebracht middels een eenmalig automatisch incasso. Na afloop van de overdrachtsprocedure ontvang je een bevestigingsmail van de overdracht. Tot slot dienen de deelnemers onderling te zorgen dat het startnummer bij de juiste (nieuwe) deelnemer terecht komt, het is namelijk niet mogelijk om hiervoor een adreswijziging door te geven. Stichting Venloop speelt geen tussenrol bij het overdragen van een startnummer. Deelnemers dienen zelf te zorgen voor de juiste registratie en overdracht van het fysieke startnummer.

Wat als ik mijn startnummer van de Arrow Venloop niet tijdig per post ontvang?

Controleer eerst in je inschrijfbevestiging of jij jouw startpakket opgestuurd krijgt. Indien je het daadwerkelijk opgestuurd krijgt, maar het niet tijdig per post ontvangen hebt, dan kun jij je melden bij de Trouble Desk in het Ewals Cargo Care paviljoen in het Julianapark. Hardlopers kunnen hier terecht op zaterdag 23 maart tussen 12:00 – 17:00 of zondag 24 maart tussen 09:30 – 14:00

Waar en wanneer kan ik mijn startnummer ophalen?

Startbewijzen die opgehaald dienen te worden liggen klaar in het Ewals Cargo Care Paviljoen in het Julianapark. Hardlopers kunnen terecht op: - Vrijdag 22 maart tussen 12:00 – 17:00 - Zaterdag 23 maart tussen 12:00 – 17:00 - Zondag 24 maart tussen 09:30 – 14:00 Het Julianapark is gelegen tussen de Deken van Oppensingel en de Burgemeester van Rijnsingel in Venlo.

Krijg ik mijn Arrow Venloop startpakket opgestuurd?

Dit kun je controleren in je inschrijfbevestiging.

Wanneer kan ik mijn startnummer van de Arrow Venloop per post verwachten?

De startpakketten zullen uiterlijk in de twee weken voor de Arrow Venloop worden verzonden.

Vindt er een na-inschrijving plaats?

Indien je de voorinschrijvingen gemist hebt kun jij je inschrijven met een na-inschrijven via het inschrijfformulier, mits de door jou gewenste afstand nog niet vol is. De tarieven van de na-inschrijvingen vindt je op de inschrijfpagina. Bekijk hier de tarieven van de na-inschrijving.

Is er een wachtlijst wanneer een onderdeel de limiet heeft bereikt?

Er wordt niet gewerkt met reservelijsten. Bij het bepalen van het maximaal aantal inschrijvers is reeds rekening gehouden met annuleringen.

Waar vind ik de uitslagen van de Arrow Venloop?

De uitslagen zullen na de wedstrijd zo spoedig mogelijk op de Arrow Venloop pagina te vinden zijn, onder het kopje uitslagen.

Hoe zijn de startvakken ingedeeld?

De startvakken zijn ingedeeld op basis van de verwachte eindtijd die deelnemers tijdens het inschrijven hebben opgegeven. Aan de hand van de kleur op het startnummer krijgen deelnemers toegang tot het betreffende startvak. Het is niet mogelijk om in een eerder startvak te starten, wel is het mogelijk om te starten in een startvak met een latere eindtijd. Om je aan te melden voor de snelle startvakken dien je een speciale procedure te volgen. Kijk voor meer informatie hierover bij de pagina "Arrow Venloop", tabblad "Extra informatie".

Wat zijn de tijdslimieten voor de hardloopwedstrijden van de Arrow Venloop?

De tijdslimiet voor de 10 kilometer bedraagt 1,5 uur en voor de halve marathon 3 uur.

Hoe wordt mijn tijd bij de Arrow Venloop geregistreerd?

In je startnummer zit een chip verwerkt die nodig is voor de tijdregistratie. Hierdoor kun je later onder andere terugzien wat je netto tijd is. De uitslag is naderhand terug te vinden op onze website. Dit jaar zit de chip net als voorgaande jaren aan de achterkant van je startnummer.

Kan ik mijn medaille van de Arrow Venloop laten graveren?

Je kunt na je deelname je medaille laten graveren. De mensen van Winterman Sport zetten graag je naam en finishtijd op je medaille. Zo heb je een uniek exemplaar en tevens mooie herinnering aan je deelname. Je kunt een gravering bestellen tijdens je inschrijving, dit kost dan €8,50. Deze bestelling is ook terug te vinden op jouw startnummer, aangezien er dan een afbeelding van een medaille op jouw startnummer staat. Mocht je dit niet hebben gekozen tijdens je inschrijving, maar lijkt het je toch een mooie toevoeging? Je kunt je op de dag zelf melden bij de stand van Winterman Sport. Wanneer je achteraf besluit om je medaille te graveren bedragen de kosten hiervoor €10,-. Let op: het graveren van jouw medaille is alleen mogelijk op de dag zelf door de mensen van Winterman Sport, in de tent tegenover het Ewals Cargo Care paviljoen in het Julianapark.

Kan ik het beste met het openbaar vervoer naar het evenement komen?

Gezien het aantal deelnemers en bezoekers van ons evenement, raden wij je aan om met het openbaar vervoer naar Venlo af te reizen. Het start- en finishgebied ligt op steenworp afstand van centraal station Venlo en het busstation. Hierdoor is het ideaal om ons evenement met het openbaar vervoer te bezoeken. De Venloop heeft in samenwerking met Arriva en VRR een speciaal arrangement, waarmee je met voordeel kunt reizen. Kijk voor meer informatie op de pagina "openbaar vervoer" op onze website.

Waar kan ik op de zondag van de Arrow Venloop parkeren?

We raden aan het evenement met het openbaar vervoer te bezoeken. Deelnemers en toeschouwers die toch met de auto willen komen kunnen op zaterdag gewoon gebruik maken van de parkeergarages en -ruimtes in de binnenstad. Deze zijn op de zaterdag van de Neptunus Wandeltocht gewoon geopend. Het in- en uitrijden kan echter wel hinder ondervinden door verwachte drukte. Op zondag hebben we twee parkeerplaatsen ingericht. Vanuit hier rijden tussen 9:30 en 18:00 pendelbussen op en neer naar het start-finish-gebied in het Julianapark. De bestemming van de pendelbus is te herkennen aan het bordje voor in de bus. - Stadion de Koel: Kaldenkerkerweg 182, 5915 AH Venlo - Fontys Hogeschool: Tegelseweg 255, 5912 BG Venlo

Wat is de minimale leeftijd om deel te nemen aan de hardloopwedstrijden van de Arrow Venloop?

De minimale leeftijd om deel te nemen aan de halve marathon is 18 jaar. Voor de 10 kilometer is dit 16 jaar en voor de 5 kilometer 13 jaar.

Mag ik met mijn kind meerennen tijdens de Bambino- en Kinderloop?

Ja, bij de Bambinoloop en de Kinderloop mag één ouder mee rennen. Bij deze startnummers zit één polsbandje voor de ouder op vertoon waarvan men toegang krijgt tot het startvak en/of uitloopgebied. Bij kinderen van 7 jaar of ouder, oftewel deelnemers van de Kidsrun, is dit niet meer toegestaan. Hierbij wordt er een uitzondering gemaakt voor de deelnemers van de G-loop.

Kan ik mijn Venloop shirt ruilen?

Indien het door jou bestelde artikel niet past, kun je het omruilen. Stuur het shirt in originele verpakking terug naar het Venloop kantoor aan de Koninginnesingel 14, 5911 KB Venlo. Voeg voor de volledigheid een briefje toe aan de envelop met je naam en adresgegevens en uiteraard de gewenste maat. Wij zullen deze maat (indien voorradig) dan weer naar je opsturen. Daarnaast is het ook mogelijk om het shirt te komen ruilen bij het kantoor. Wij zijn van maandag t/m vrijdag geopend van 08:30 – 17:30 uur.

Waar kan ik Venloop-merchandise kopen?

Tijdens je inschrijving kun je diverse Venloop-merchandise aanschaffen. Maar ook bij het Venloop-kantoor, in de webshop of tijdens de Expo op de vrijdag en zaterdag van de Venloop kan er merchandise gekocht worden, zoals bibbits, t-shirts en vlaggen. In de webshop kun je de producten op laten sturen of ze zelf afhalen bij ons kantoor aan de Koninginnesingel 14.

Hoe ziet het topveld van de Arrow Venloop er dit jaar uit?

Er zal een topveld van circa 40 à 50 vrouwen en mannen starten. Racedirector Martijn Venhuizen zal wederom een uitgebalanceerd veld neerzetten voor een spannende wedstrijd. Een tweetal microfonisten zullen de wedstrijd verslaan. Tevens is de wedstrijd LIVE te volgen op de lokale omroep "Omroep Venlo".

Doen er pacers mee aan de wedstrijd?

Ook komende editie zullen er weer pacers deelnemen wiens tempo je kunt volgen om binnen een bepaalde tijd te finishen. Op de 10km hebben we pacers op 50 minuten, 60 minuten en 70 minuten. Op de halve marathon zijn de eindtijden van de pacers 1:30:00, 1:45:00, 2:00:00 en 2:15:00. De pacers zijn te herkennen aan een grote Arrow Venloop beachflag, met daarop de tijd die ze verwachten te gaan lopen. In de meeste gevallen lopen ze in tweetallen. Ze zullen zich bij de desbetreffende bordjes opstellen in de startvakken.

Wanneer vindt de prijsuitreiking van de Arrow Venloop plaats?

De nummers 1-2-3 van de Aartsen 10 km (mannen en vrouwen) worden omstreeks 13.15 uur gehuldigd op het erepodium naast de finish. De nummers 1-2-3 van de Van der Valk Hotel Venlo halve marathon (mannen en vrouwen) worden omstreeks 15.15 uur op dit erepodium gehuldigd. Deelnemers die mogelijk in de prijzen lopen, krijgen na de finish een keycord omgehangen waarop tijd en locatie van de prijsuitreiking staat aangegeven. Uiteraard kan het voorkomen dat je een keycord krijgt omgehangen, maar geen prijs wint of dat je een prijs hebt gewonnen maar geen keycord omgehangen krijgt. Geldprijzen worden niet opgestuurd en kunnen alleen op de zondag van het evenement door de winnaars afgehaald worden tijdens de prijsuitreiking in het Ewals Cargo Care Paviljoen. Deze start om 16.15 uur. De bedrijventeams van de Koenen en Co Business Run worden enkele dagen na de Arrow Venloop benaderd voor de prijsuitreiking, deze vindt dus niet op de zondag tijdens de Arrow Venloop plaats.

Welke voorzieningen zijn er langs het parcours en bij de finish?

Er zijn drankposten in de buurt van de 5, 10, 15 en 18,5 kilometer. Op alle posten wordt water en sportdrank van Born verstrekt. Na de finish is er tevens water en sportdrank van Born aanwezig. Bij de halve marathon worden er bij de derde drankpost, na circa 15 kilometer, stukjes banaan uitgedeeld. Bananen staan bekend als fruit dat voedzaam, gezond en makkelijk te verteren is. Bovendien leveren ze veel energie en verbeteren ze het uithoudingsvermogen. Ook bij de finish ontvangt iedereen een banaan.

Is er kleed- en douchegelegenheid?

Er zijn een beperkt aantal douche- en kleedgelegenheden ingericht bij Stadion de Koel, Kaldenkerkerweg 182, 5915 AH te Venlo (gratis buspendeldienst) en bij de St. Martinusschool in het centrum (alleen voor deelnemers van de Koenen en Co Business Run op vertoon van het polsbandje).

Kan ik mijn bagage ergens veilig achterlaten?

Als deelnemer van de Arrow Venloop bieden wij je de gelegenheid om je bagage achter te laten bij een van onze enthousiaste vrijwilligers in het bagagepaviljoen. Zij nemen deze dan graag voor jou in bewaren. Let op! De afmetingen van de kluisjes zijn: 23 x 27 x 40. Grotere kluisjes kon je bij boeken tijdens je inschrijving. Mocht je dit niet hebben gedaan, maar toch interesse hebben, naam dan een kijkje in onze webshop om te zien of hier nog grotere kluisjes te reserveren zijn. Let op: laat geen waardevolle spullen onbeheerd achter. De organisatie is niet aansprakelijk voor verlies of diefstal Deelnemers van de Koenen en Co Business Run kunnen hun kleding achterlaten in de bewaakte omkleedruimte, welke alleen toegankelijk is op vertoon van het polsbandje dat iedere Business Run deelnemer bij zijn startnummer heeft ontvangen. Tevens is er per team een locker aanwezig voor waardevolle spullen.

Zijn er sfeerpunten onderweg bij de Arrow Venloop?

Tijdens de Arrow Venloop zijn verschillende sfeerpunten ingericht op zowel de zaterdag als zondag. Joekskapellen, zangkoren, drumbands en alle andere sfeerverhogende muziekgezelschappen staan verdeeld over deze sfeerpunten. Voor de start van de 10 km en halve marathon vinden er op de Deken van Oppensingel/Julianapark diverse spetterende optredens plaats. Wil jij je ook aanmelden als sfeerpunt? Ga dan naar de aanmeldpagina op onze website.

Worden er foto’s genomen van de deelnemers tijdens de Arrow Venloop?

Er worden door diverse fotograven foto's gemaakt onderweg en bij de finish worden foto’s van de deelnemers gemaakt. Een paar dagen na de Arrow Venloop zullen deze foto's op onze website te vinden zijn.

Wat gebeurt er met gevonden voorwerpen?

Alle gevonden voorwerpen die bij ons binnen komen, worden naar het informatiepunt in het Julianapark gebracht. Na het evenement kun je contact opnemen met gemeente Venlo voor gevonden voorwerpen.

Wat is de Koenen en Co Business Run?

Tijdens de Arrow Venloop wordt er voor bedrijven een aparte competitie georganiseerd; de Koenen en Co Business Run. Hier gaan ze de strijd aan met andere teams voor de felbegeerde titel als "snelste bedrijf"! De lopers van de Koenen en Co Business Run kunnen zich verzamelen in het Julianapark nabij of in het Ewals Cargo Care Paviljoen. Het programma van de Business Run is gelijk aan het programma van de reguliere deelnemers. Voor meer informatie kun je terecht op de Koenen en Co Business Run pagina op onze website.

Wat is de Pasta Party?

Tijdens het wandelen en hardlopen verbrand je veel koolhydraten, het is dus belangrijk om van tevoren voldoende koolhydraten te nuttigen, of ze erna aan te vullen. Daarom organiseert de Venloop op de zaterdag voor de Arrow Venloop vanaf 19.00 uur een pasta party in het Ewals Cargo Care paviljoen in het Julianapark. Waan je in bella Italia tijdens onze traditionele Venloop Pasta Party. Kom samen met andere deelnemers in een gezellige setting genieten van een vers bereid buffet met verschillende soorten pasta, brood en salades. Voor €15,- kun jij onbeperkt genieten van het buffet en krijg jij twee consumpties naar keuze. Bekijk hier de foto's van afgelopen editie. Bestel jouw toegangsbewijs voor de pasta party tijdens jouw inschrijving of via onze webshop.

Mag ik flyers/folders/brochures uitdelen tijdens de Arrow Venloop?

Nee, er mag niet geflyerd worden tijdens de Arrow Venloop. We vinden het belangrijk om ons steentje bij te dragen en proberen dan ook zo veel mogelijk duurzame keuzes te maken. Zo hebben we zelf bijvoorbeeld geen papieren programmaboekjes meer. We hanteren dan ook een no-flyer beleid dat ook voor derden geldig is. Mocht je tijdens het Arrow Venloop weekend graag meer bekendheid willen geven aan je bedrijf, dan hebben wij daar diverse andere mogelijkheden voor. Je kunt hiervoor contact met ons opnemen via het contactformulier op de website, dan kijken wij samen met jou naar de mogelijkheden.

Waar is het meldpunt voor vermiste kinderen?

In het Julianapark zal een punt worden ingericht waar vermiste kinderen worden opgevangen en waar ouders ze kunnen ophalen. Dit punt is bij de vredesvlam achter het Limburgs Museum.

Welk hotel raden jullie aan?

Voor het boeken van een hotelovernachting verwijzen wij je graag door naar het Van der Valk Hotel Venlo.

Mijn vraag staat hier niet bij, wat moet ik doen?

Indien je geen antwoord kunt vinden op jouw vraag, neem dan contact met ons op via het contactformulier van de website.

Wanneer gaat de inschrijving van de Arrow Venloop open?

De inschrijving voor de Arrow Venloop is geopend vanaf 1 augustus om 00:00 uur.

Wordt er vooraf nog medisch advies gegeven aan de deelnemers van de Arrow Venloop?

Door een arts van het medical team van VieCuri wordt in een aparte brief een aantal preventieve maatregelen voor lopers gegeven. Deze maatregelen zijn o.a. gericht op weersomstandigheden, vocht- en voedselinname, blessures, ziekte en andere medische calamiteiten. De brief wordt via onze nieuwsbrief verspreid naar alle hardlopers.

Is er EHBO aanwezig tijdens de Arrow Venloop?

Langs het parcours bevinden zich diverse EHBO-punten. Op de 5 km en 10 km zullen ook “mobiele” EHBO posten op het parcours aanwezig zijn. Kijk voor overige locaties op de plattegronden.

Zijn er sanitaire voorzieningen aanwezig?

De sanitaire voorzieningen zijn te vinden bij de start, op het 5, 10 en 15 kilometerpunt als ook in het finishgebied, nabij het Ewals Cargo Care Paviljoen. Bij het Ewals Cargo Care Paviljoen is tevens een invalidentoilet beschikbaar.

Wat is de G-loop?

Ook dit jaar wordt weer de Scelta Mushrooms G-loop georganiseerd van 1 km. In samenwerking met deze sponsor wordt er tevens na de finish een leuk programma voor de deelnemers georganiseerd. Het is toegestaan een G-loper te begeleiden tijdens zijn of haar loop.

Wanneer krijg ik mijn startnummer binnen?

De startpakketten van de deelnemers die zich vóór 26 februari ingeschreven hebben en er voor hebben gekozen om het startnummer opgestuurd te krijgen, zullen 10 maart worden verstuurd. Ze worden in de week van 13 maart bij u thuis verwacht. De startnummers zijn allemaal los verstuurd, er wordt hierbij geen rekening gehouden met dezelfde achternamen, dezelfde adressen of de datum van inschrijving.

Kan ik mijn medaille van de Neptunus Wandeltocht laten graveren?

Je kunt na je deelname je medaille laten graveren. De mensen van Winterman Sport zetten graag je naam en finishtijd op je medaille. Zo heb je een uniek exemplaar en tevens mooie herinnering aan je deelname. Je kunt een gravering bestellen tijdens je inschrijving, dit kost dan €8,50. Mocht je dit niet hebben gekozen tijdens je inschrijving, maar lijkt het je toch een mooie toevoeging? Je kunt je op de dag zelf melden bij de stand van Winterman Sport. Wanneer je achteraf besluit om je medaille te graveren bedragen de kosten hiervoor €10,-. Let op: het graveren van jouw medaille is alleen mogelijk op de dag zelf door de mensen van Winterman Sport, in de tent tegenover het Ewals Cargo Care paviljoen in het Julianapark.

Ik wil mijn afstand/onderdeel van de Neptunus Wandeltocht wijzigen. Gaat dat?

Je kunt je gegevens wijzigen tot de voorinschrijving sluit. Neem dan contact met ons op via het contactformulier op onze website. Ben je te laat? Dan kun je jouw huidige startbewijs overdragen aan een ander door middel van het overdrachtsformulier dat begin maart online zal komen. Je kunt je zelf dan opnieuw aanmelden voor de door jouw gewenste afstand, zolang deze nog niet vol is.

Wanneer kan ik mijn startpakket van de Neptunus Wandeltocht per post verwachten?

De startpakketten zullen uiterlijk in de twee weken voor de Neptunus Wandeltocht worden verzonden.

Wat als ik mijn startpakket voor de Neptunus Wandeltocht niet tijdig per post ontvang?

Controleer eerst in je inschrijfbevestiging of jij jouw startpakket opgestuurd krijgt. Indien je het daadwerkelijk opgestuurd krijgt, maar het niet tijdig per post ontvangen hebt, dan kun jij je melden bij de Trouble Desk in het Ewals Cargo Care paviljoen in het Julianapark. Wandelaars kunnen terecht op de vrijdag vóór de Neptunus Wandeltocht, tussen 12:00 - 17.00 uur, of op de zaterdag van het evenement vanaf 6:30 uur.

Waar en wanneer kan ik mijn startpakket van de Neptunus Wandeltocht ophalen?

Startpakketten die opgehaald dienen te worden liggen klaar in het Ewals Cargo Care Paviljoen in het Julianapark. Wandelaars kunnen terecht op de vrijdag vóór de Neptunus Wandeltocht, tussen 12:00 – 17.00 uur of op de zaterdag van de Neptunus Wandeltocht zelf, vanaf 6:30 uur. Het Julianapark is gelegen tussen de Deken van Oppensingel en de Burgemeester van Rijnsingel in Venlo.

Krijg ik mijn Neptunus Wandeltocht startpakket opgestuurd?

Dit kun je controleren in je inschrijfbevestiging.

Kan ik mijn startnummer van de Neptunus Wandeltocht alsnog laten opsturen?

Als je ervoor gekozen hebt om jouw startnummer niet op te laten sturen, maar het alsnog wilt laten opsturen, dan kun je deze optie bestellen in onze webshop. Dit is mogelijk tot de voor-inschrijving sluit.

Kan ik mijn startpakket overdragen aan een andere wandelaar?

Je kunt jouw startnummer overschrijven naar een andere deelnemer via een formulier dat begin maart online komt. Dit is conform onze algemene voorwaarden ook de enige toegestane manier om je startnummer over te dragen. Op het startnummer zal de naam van de originele deelnemer gedrukt staan, echter komt de nieuwe deelnemer wel onder zijn/haar eigen naam in de uitslagenlijst. Let op: bij ‘controle inschrijving’ wordt de nieuwe naam niet getoond. Het is belangrijk te weten dat je het startnummer maar één keer kunt overdragen en het niet mogelijk is om de afstand te wijzigen. De nieuwe deelnemer dient het overdrachtsformulier in te vullen. Hierbij heb je wel een aantal gegevens van de huidige deelnemer nodig, namelijk het startnummer, de postcode en de geboortedatum. De organisatie geeft in geen enkel geval deelnemersgegevens door of bemiddelt tussen deelnemers met betrekking tot de overdracht. Voor de overdracht wordt €3,- in rekening gebracht middels een eenmalig automatisch incasso. Na afloop van de overdrachtsprocedure ontvang je een bevestigingsmail van de overdracht. Tot slot dienen de deelnemers onderling te zorgen dat het startnummer bij de juiste (nieuwe) deelnemer terecht komt, het is namelijk niet mogelijk om hiervoor een adreswijziging door te geven. Stichting Venloop speelt geen tussenrol bij het overdragen van een startnummer. Deelnemers dienen zelf te zorgen voor de juiste registratie en overdracht van het fysieke startnummer.

Hoe kan ik mijn annulering doorgeven?

Annuleren kan door contact met ons op te nemen via het contactformulier op onze website. Bij een annulering die uiterlijk 3 maanden voor aanvang van het betreffende evenement bij ons bekend is wordt het betaalde inschrijfgeld minus € 5 administratiekosten gerestitueerd. Bij annuleringen na dit moment wordt het betaalde inschrijfgeld conform onze algemene voorwaarden niet gerestitueerd. Mocht dit het geval zijn, dan kun je wellicht beter zelf iemand zoeken die je startbewijs wilt overnemen.

Waar bevindt zich het inschrijfbureau?

Het inschrijfbureau is gevestigd in het Ewals Cargo Care paviljoen in het Julianapark (aan de Deken van Oppensingel) tussen start en finish. Hier dienen de startnummers te worden opgehaald. Wandelaars kunnen hier terecht op de vrijdag voor de Neptunus Wandeltocht tussen 12.00 – 17.00 uur of zaterdag vanaf 6:30 uur. Hardlopers kunnen terecht op zaterdag 25 maart tussen 12.00 – 17.00 uur of zondag 26 maart tussen 09.30 – 14.00 uur. Deelnemers aan de Koenen en Co Business Run krijgen via het bedrijf de startnummers op het bedrijf aangeleverd.

Hoe ziet mijn startbewijs eruit?

Voorgaande jaren ontvingen onze wandelaars een knipkaart aan een keycord. Vanaf 2023 zullen alle wandelaars een wandelbandje ontvangen in plaats van de vertrouwde knipkaart. Dit wandelbandje is je startbewijs, let hier dus goed op! Het wandelbandje biedt allerlei nieuwe mogelijkheden. Zo kun je met het bandje jezelf volgen in de Venloop-app, ook je vrienden en familie kunnen op deze manier zien waar je bent. Achteraf kun je kijken hoe lang jij er uiteindelijk over hebt gedaan. Het wandelbandje zal net als de knipkaart op meerdere punten door onze vrijwilligers worden gecontroleerd en gescand. Wanneer het bandje op alle controlepunten is gescand ontvangt u aan de finish een mooie herinnering.

Zijn er sanitaire voorzieningen aanwezig onderweg?

Bij het Ewals Cargo Care Paviljoen op het evenemententerrein, gelegen nabij de start en finish, en op alle rustpunten zijn sanitaire voorzieningen aanwezig.

Zijn er rustpunten en drankposten onderweg?

Tijdens de Neptunus Wandeltocht worden er door de organisatie op diverse plaatsen langs de route rust- en sfeerpunten ingericht. Deze punten worden voorzien van diverse faciliteiten, zoals toiletten en zitmogelijkheden. Ook zullen er her en der verkooppunten zijn waar je terecht kunt voor koffie, thee, frisdrank en/of iets te eten. Mocht je hiervan gebruik willen maken, zorg dan dat je contant geld meeneemt. Onderweg kom je ook langs diverse waterpunten waar jij je eigen waterdrager kunt bijvullen. Vergeet dus niet om een eigen waterdrager mee te nemen.

Is de route tijdens de Neptunus Wandeltocht afgezet voor ander verkeer?

De route is niet afgezet voor ander verkeer. Alle deelnemers aan de Neptunus Wandeltocht zijn tijdens de wandeltocht behalve wandelaar daarom ook gewoon verkeersdeelnemer. Houd dus rekening met andere verkeersdeelnemers en maak indien mogelijk gebruik van de voetgangerspaden. De Neptunus Wandeltocht zal in goede banen worden geleid door diverse vrijwilligers. Zo zullen er op de drukke oversteekplaatsen verkeersregelaars zijn die zorgen voor een veilige oversteek. Volg altijd hun advies op. Daarnaast bevindt ons mobiele bike-team zich op de route en zal zo alles nauwlettend in de gaten houden.

Zijn er sfeerpunten onderweg bij de Neptunus Wandeltocht?

Tijdens de Neptunus Wandeltocht van het Arrow Venloop weekend zijn verschillende sfeerpunten ingericht langs de route. Joekskapellen, zangkoren, drumbands en alle andere sfeerverhogende muziekgezelschappen staan verdeeld over deze sfeerpunten. Wil jij je ook aanmelden als sfeerpunt? Ga dan naar de aanmeldpagina op onze website.

Zijn Nordic Walking stokken toegestaan tijdens de Neptunus Wandeltocht?

Nordic Walking stokken zijn niet toegestaan tijdens de Neptunus Wandeltocht. Of andere wandelevenenten van Stichting Venloop.

Hoe laat mag ik uiterlijk finishen tijdens de Neptunus Wandeltocht?

Alle wandelaars en deelnemers van de Neptunus Wandeltocht en Walk & Wheels dienen op de zaterdag van de Neptunus Wandeltocht vόόr 17.00 uur te finishen.

Worden er foto’s genomen van de deelnemers tijdens de Neptunus Wandeltocht?

Er worden door diverse fotograven foto's gemaakt onderweg en bij de finish worden foto’s van de deelnemers gemaakt. Een paar dagen na de Neptunus Wandeltocht zullen deze foto's op onze website te vinden zijn.

Kan ik het beste met het openbaar vervoer naar het evenement komen?

Gezien het aantal deelnemers en bezoekers van ons evenement, raden wij je aan om met het openbaar vervoer naar Venlo af te reizen. Het start- en finishgebied ligt op steenworp afstand van centraal station Venlo en het busstation. Hierdoor is het ideaal om ons evenement met het openbaar vervoer te bezoeken. De Venloop heeft in samenwerking met Arriva en VRR een speciaal arrangement, waarmee je met voordeel kunt reizen. Kijk voor meer informatie op de pagina "openbaar vervoer" op onze website.

Waar kan ik op de zaterdag van de Neptunus Wandeltocht parkeren?

Zowel deelnemers als toeschouwers van de Neptunus Wandeltocht kunnen gebruik maken van de volgende parkeergarages: - Maaswaard – Prinsessesingel – 5912 AG Venlo - Maasboulevard – Prinsessesingel 5 – 5931 HS Venlo - Nolensplein – Mgr. Nolensplein 50 – 5911 GG Venlo De parkeergelegenheden aan de Lage Loswal en de Maaskade zijn ook gewoon bereikbaar via de Sint Urbanusweg.

Wanneer gaat de inschrijving van de Neptunus Wandeltocht open?

De inschrijving voor de Neptunus Wandeltocht is geopend vanaf 1 augustus om 00:00 uur.

Waar kan ik Venloop-merchandise kopen?

Tijdens je inschrijving kun je diverse Venloop-merchandise aanschaffen. Maar ook bij het Venloop-kantoor, in de webshop of tijdens de Expo op de vrijdag en zaterdag van de Venloop kan er merchandise gekocht worden, zoals bibbits, t-shirts en vlaggen. In de webshop kun je de producten op laten sturen of ze zelf afhalen bij ons kantoor aan de Koninginnesingel 14.

Kan ik mijn Neptunus Wandeltocht polo ruilen?

Ja, het is mogelijk om jouw bestelde Neptunus Wandeltocht polo om te ruilen (zolang de voorraad strekt), maar alleen als het shirt nog in de originele verpakking zit en binnen vier weken na levering. Je kunt de wandelpolo op twee manieren omruilen. Je kunt de wandelpolo komen ruilen bij het kantoor van Stichting Venloop (Koninginnesingel 14, 5911 KB Venlo). Je kunt er ook voor kiezen om het shirt/de wandelpolo per post om te ruilen. Indien je de polo per post wilt ruilen, zorg er dan voor dat de envelop waarin je het shirt verstuurd voldoende gefrankeerd is en vermeld duidelijk welke maat je graag van ons wilt ontvangen. Het is raadzaam om ons van tevoren te contacteren om te controleren of jouw gewenste maat nog voorradig is.

Mag mijn hond mee wandelen?

Honden worden niet toegestaan tijdens de Neptunus Wandeltocht.

Wat is de Walk & Wheels?

De Walk & Wheels is een tocht van 7,5 kilometer voor mensen die in de algemene dagelijkse levensverrichtingen (ADL) afhankelijk zijn van een rolstoel of vanwege welke reden dan ook geen 10 kilometer kunnen wandelen. De tocht start om 13:00 uur vanuit BMV de Vilgaard in Velden. De deelnemers zullen samen met de overige wandelaars van de Neptunus Wandeltocht binnen komen bij de finish in het centrum van Venlo. Deelnemers die begeleiding nodig hebben kunnen een begeleider meenemen ter ondersteuning.

Wanneer vindt het Venloop-ontbijt plaats?

Voorafgaand aan de Neptunus Wandeltocht kun je op zaterdag vanaf 6.00 uur tot 11.30 uur genieten van een overheerlijk Venloop-ontbijt in het Ewals Cargo Care paviljoen in het Venlose Julianapark. Deelname aan de Neptunus Wandeltocht vergt veel energie, dus begin je dag goed met een vers en stevig Venloop-ontbijt in het Ewals Cargo Care paviljoen in het Julianapark voorafgaande aan de Neptunus Wandeltocht. Geniet samen met vrienden, familie en veel andere wandelaars van à la minute gebakken eieren met spek, knapperige croissants, versgeperste jus d’orange en al het andere lekkers dat aangeboden wordt tijdens het uitgebreide ontbijtbuffet. Je kunt een entreebewijs kopen tijdens je inschrijving of via onze webshop voor €12,50 per persoon.

Mag ik flyers/folders/brochures uitdelen tijdens de Neptunus Wandeltocht?

Nee, er mag niet geflyerd worden tijdens de Neptunus Wandeltocht. We vinden het belangrijk om ons steentje bij te dragen en proberen dan ook zo veel mogelijk duurzame keuzes te maken. Zo hebben we zelf bijvoorbeeld geen papieren programmaboekjes meer. We hanteren dan ook een no-flyer beleid dat ook voor derden geldig is. Mocht je tijdens het Arrow Venloop weekend graag meer bekendheid willen geven aan je bedrijf, dan hebben wij daar diverse andere mogelijkheden voor. Je kunt hiervoor contact met ons opnemen via het contactformulier op de website, dan kijken wij samen met jou naar de mogelijkheden.

Mijn vraag staat hier niet bij, wat moet ik doen?

Indien je geen antwoord kunt vinden op jouw vraag, neem dan contact met ons op via het contactformulier van de website.

Kan ik mijn bestelde shirt omruilen?

Het is mogelijk om jouw bestelde shirt om te ruilen (zolang de voorraad strekt), maar alleen als het shirt nog in de originele verpakking zit en binnen vier weken na levering. Stuur het shirt in originele verpakking terug naar het Venloop-kantoor aan de Koninginnesingel 14, 5911 KB Venlo. Voeg voor de volledigheid een briefje toe aan de envelop met je naam en adresgegevens en uiteraard de gewenste maat. Wij zullen deze maat (indien voorradig) dan weer naar je opsturen. Daarnaast is het ook mogelijk om het shirt te komen ruilen bij het kantoor. Wij zijn van maandag t/m vrijdag geopend van 08:30 – 17:30 uur. Het is raadzaam om ons van tevoren te contacteren om te controleren of jouw gewenste maat nog voorradig is.

Wat gebeurt er met gevonden voorwerpen?

Alle gevonden voorwerpen die bij ons binnen komen, worden naar het informatiepunt in het Julianapark gebracht. Na het evenement kun je contact opnemen met gemeente Venlo voor gevonden voorwerpen.

Wat kan ik verwachten van de route?

De route van de Neptunus Wandeltocht loopt door mooie (natuur)gebieden in de gemeente Venlo. De route van de Neptunus Wandeltocht is volledig uitgezet met pijlen en daardoor gemakkelijk te volgen. Daarnaast is er de mogelijkheid om de route te bekijken op de website of te volgen via de Venloop-app. Hier kun je precies volgen waar je bent. Laat onderweg geen afval achter. Venlo schoon, heel gewoon!

Is er EHBO aanwezig tijdens de Neptunus Wandeltocht?

Tijdens de Neptunus Wandeltocht wordt er gebruik gemaakt van zowel vaste als mobiele EHBO teams.

Kan ik mijn startpakket van de Gipmans Young Plants Kwaakerrun alsnog laten opsturen?

Als je ervoor gekozen hebt om jouw startnummer niet op te laten sturen, maar het alsnog wilt laten opsturen, dan kun je deze optie tot een aantal weken voor het evenement bestellen via onze webshop.

Wanneer gaat de inschrijving van de Gipmans Young Plants Kwaakerrun open?

De inschrijving voor de Gipmans Young Plants Kwaakerrun is geopend vanaf 1 april om 00:00 uur.

Kan ik mijn inschrijving voor de Gipmans Young Plants Kwaakerrun annuleren?

Indien je verhinderd bent om aan het evenement deel te nemen, kun je je inschrijving annuleren door contact met ons op te nemen via het contactformulier op onze website. Bij afmeldingen die uiterlijk twee weken voor het evenement bij ons bekend zijn wordt het betaalde inschrijfgeld minus €5,- administratiekosten gerestitueerd. Bij afmeldingen korter dan twee weken voor het evenement wordt het betaalde inschrijfgeld niet gerestitueerd. Dit ook conform onze algemene voorwaarden. Wellicht kun je in dat geval beter zelf iemand zoeken die je startpakket wil overnemen.

Waar kan ik op de zondag van de Gipmans Young Plants Kwaakerrun parkeren?

Op de zondag van de Gipmans Young Plants Kwaakerrun is een gedeelte van ’t Ven afgesloten van het verkeer. Het is dan handig om de auto te parkeren buiten dit gebied, bijvoorbeeld bij Trefcenter of Tuincentrum Leurs en het laatste stukje lopend af te leggen.

Hoe kan ik een sfeerpunt worden bij de Gipmans Young Plants Kwaakerrun?

Je kunt je aanmelden als sfeerpunt van de Gipmans Young Plants Kwaakerrun via de pagina sfeer op onze website.

Zijn er sfeerpunten onderweg bij de Gipmans Young Plants Kwaakerrun?

Tijdens de Gipmans Young Plants Kwaakerrun zijn verschillende sfeerpunten ingericht. Joekskapellen, zangkoren, drumbands en alle andere sfeerverhogende muziekgezelschappen staan verdeeld over deze sfeerpunten langs het parcours.

Wat gebeurt er tijdens extreme weersomstandigheden op de dag van het evenement?

Bij extreme weersomstandigheden behoudt de organisatie zich het recht voor het evenement af te gelasten. Verder vragen wij alle deelnemers de weersomstandigheden op de dag te beoordelen en kleding, voeding en drinken hierop aan te passen. De organisatie zal zich altijd zo goed mogelijk proberen aan te passen aan de weersomstandigheden.

Waar kan ik Kwaakerrun-merchandise kopen?

Alle Kwaakerrun-merchandise is te koop via de inschrijfmodule, bij het Venloop-kantoor, in onze webshop of tijdens het Gipmans Young Plants Kwaakerrun weekend bij het informatie punt op het Pastoor Kierkelsplein bij de Bantuin. Via onze webshop kun je de producten op laten sturen of ze zelf afhalen bij het Venloop-kantoor aan de Koninginnesingel 14. Betaling geschiedt via iDEAL of contant in het kantoor van Stichting Venloop.

Ik wil blijven overnachten tijdens het Gipmans Young Plants Kwaakerrun weekend. Waar kan ik dan het beste terecht?

Voor het boeken van een hotelovernachting verwijzen wij naar Van der Valk Hotel Venlo. Dit hotel ligt dichtbij de startlocatie.

Worden er foto’s genomen van de deelnemers tijdens de Gipmans Young Plants Kwaakerrun?

Er worden door diverse fotograven foto's gemaakt onderweg en bij de finish worden foto’s van de deelnemers gemaakt. Een paar dagen na de Gipmans Young Plants Kwaakerrun zullen deze foto's op onze website te vinden zijn.

Wat gebeurt er met gevonden voorwerpen?

Alle gevonden voorwerpen die bij ons binnen komen, worden verzameld bij het informatiepunt op het Pastoor Kierkelsplein voor de Bantuin. Tijdens het evenement kun je hier terecht. Na het evenement kun je contact opnemen met gemeente Venlo voor alle gevonden voorwerpen.

Waar bevindt de startlocatie van de Gipmans Young Plants Kwaakerrun zich?

De start van de zowel de wandeltocht op zaterdag als de hardloopwedstrijden op zondag bevindt zich ten hoogte van de Bantuin aan Pastoor kierkelsplein 20 in Venlo.

Zijn er sanitaire voorzieningen aanwezig bij de Gipmans Young Plants Kwaakerrun?

De sanitaire voorzieningen bevinden zich nabij de startlocatie bij de Bantuin in 't Ven.

Mag ik flyers/folders/brochures uitdelen tijdens de Gipmans Young Plants Kwaakerrun?

Wij hanteren een no-flyer beleid. Hier kiezen wij bewust voor, omdat we het belangrijk vinden geen onnodig afval te creëren met ons evenement. Mocht je tijdens het Gipmans Young Plants Kwaakerrun weekend graag meer bekendheid willen geven aan je bedrijf, dan hebben wij daar diverse andere mogelijkheden voor. Je kunt hiervoor contact met ons opnemen via het contactformulier op de website, dan kijken wij samen met jou naar de mogelijkheden.

Is er een wachtlijst wanneer een onderdeel van de Gipmans Young Plants Kwaakerrun de limiet heeft bereikt?

Er wordt niet gewerkt met reservelijsten. Bij het bepalen van het maximaal aantal inschrijvers is reeds rekening gehouden met annuleringen.

Hoe wordt mijn tijd geregistreerd?

In je startnummer zit een chip verwerkt die nodig is voor de tijdregistratie. Hierdoor kun je later onder andere terugzien wat je netto tijd is. De uitslag is naderhand terug te vinden op onze website. Dit jaar zit de chip net als voorgaande jaren aan de achterkant van je startnummer.

Wat is de minimale leeftijd om deel te nemen aan de hardloopwedstrijden van de Gipmans Young Plants Kwaakerrun?

De minimale leeftijd om deel te nemen aan de hardloopwedstrijden van de Gipmans Young Plants Kwaakerrun voor zowel de 5 km als de 10 km is 16 jaar.

Waar vind ik de uitslagen van de Gipmans Young Plants Kwaakerrun?

De uitslagen zullen na de wedstrijd zo spoedig mogelijk op de Gipmans Young Plants Kwaakerrun pagina te vinden zijn, onder het kopje uitslagen.

Wat zijn de tijdslimieten van de Gipmans Young Plants Kwaakerrun?

De tijdslimiet voor de 5 kilometer bedraagt 1 uur en voor de 10 kilometer ligt het limiet op 1,5 uur.

Wanneer zijn de prijsuitreikingen van de Gipmans Young Plants Kwaakerrun?

De prijsuitreiking van de 500 m en de 1 km begint om 10:45 uur. De prijsuitreiking van de 2,5 km om 11:45 uur, die van de 5 km begint om 12:45 uur en de 10 km prijsuitreiking begint om 14.15. De winnaars worden omgeroepen en verzocht om naar het podium te komen.

Zijn er drankposten aanwezig op het parcours?

Er is op het parcours van de Gipmans Young Plants Kwaakerrun één officiële drankposten aanwezig. Na de finish is er tevens water verkrijgbaar.

Wordt er vooraf nog medisch advies gegeven aan de deelnemers?

Door een arts van het medical team van VieCuri wordt in een aparte brief een aantal preventieve maatregelen voor lopers gegeven. Deze maatregelen zijn o.a. gericht op weersomstandigheden, vocht- en voedselinname, blessures, ziekte en andere medische calamiteiten. De brief wordt via onze nieuwsbrief verspreid naar alle hardlopers.

Is er EHBO aanwezig bij de Gipmans Young Plants Kwaakerrun?

Tijdens de Gipmans Young Plants Kwaakerrun bevind zich een EHBO-punt bij de start/finish locatie.

Is er drinken en eten bij de finish?

Meteen na de finish krijgt iedereen naar gelieven een banaan en water. Bananen staan bekend als fruit dat voedzaam, gezond en makkelijk te verteren is. Bovendien leveren ze veel energie en verbeteren ze het uithoudingsvermogen.

Waar en wanneer kan ik mijn Gipmans Young Plants Kwaakerrun startpakket ophalen?

Startpakketten die opgehaald dienen te worden liggen klaar bij het Venloop-kantoor gelegen aan de Koninginnesingel 14, in Venlo. Deelnemers kunnen hier terecht in de week vóór het Gipmans Planten Kwaakerrun weekend op: maandag t/m donderdag, tussen 8:30 – 17:30 uur

Wat als ik mijn Gipmans Young Plants Kwaakerrun startpakket niet tijdig per post ontvang?

Indien je het niet tijdig per post ontvangen hebt, dan kun jij je melden bij het informatiepunt gelegen op het Pastoor Kierkelsplein bij de Bantuin in 't Ven. Wandelaars kunnen hier terecht op de zaterdag van het evenement, tussen 09:00 – 10:00 uur. Hardlopers kunnen hier terecht op de zondag van het evenement, tussen 9:30 -13:00 uur.

Krijg ik mijn Gipmans Young Plants Kwaakerrun startpakket opgestuurd?

Dit ligt aan de keuze die je hierin hebt gemaakt tijdens jouw inschrijving. Mocht je het niet meer zeker weten, controleer dan even je inschrijfbevestiging.

Kan ik mijn Kwaakerrun shirt ruilen?

Het is mogelijk om jouw bestelde shirt om te ruilen (zolang de voorraad strekt), maar alleen als het shirt nog in de originele verpakking zit en binnen vier weken na levering. Stuur het shirt in originele verpakking terug naar het Venloop kantoor aan de Koninginnesingel 14, 5911 KB Venlo. Voeg voor de volledigheid een briefje toe aan de envelop met je naam en adresgegevens en uiteraard de gewenste maat. Wij zullen deze maat (indien voorradig) dan weer naar je opsturen. Daarnaast is het ook mogelijk om het shirt te komen ruilen bij het kantoor. Wij zijn van maandag t/m vrijdag geopend van 08:30 – 17:30 uur. Het is raadzaam om ons van tevoren te contacteren om te controleren of jouw gewenste maat nog voorradig is.

Kan ik mijn startpakket overdragen aan een andere wandelaar?

Je kan het Tuincentrum Leurs Wandeltocht startpakket gewoon aan iemand anders overdragen, zodra je het hebt ontvangen. Je hoeft hier geen melding van te maken bij de organisatie.

Wat zijn de openingstijden van het Kwaakerrun informatiepunt?

Het informatiepunt bevindt zich op het Pastoor Kierkelsplein bij de Bantuin in ’t Ven. Op zaterdag is het informatiepunt bemand van 9:00 uur tot 15:30 uur en op zondag van 9.30 tot 14:30 uur.

Mijn vraag staat hier niet bij, wat moet ik doen?

Indien je geen antwoord kunt vinden op jouw vraag, dan kun je contact met ons opnemen via het contactformulier op de website.

Mag ik met mijn kind meerennen tijdens de jeugdlopen?

We hebben drie verschillende jeugdlopen, te weten de 500 m run (4 t/m 6 jaar), de 1 km run (7 t/m 9 jaar) en de 1 km run (9 t/m 11 jaar). Deelnemers vanaf 12 jaar kunnen deelnemen aan de 2,5 km. Bij de jeugdlopen t/m 6 jaar mag een ouder mee rennen. Bij kinderen van 7 jaar of ouder is dit niet toegestaan.

Wanneer kan ik mijn startnummer van de Gipmans Young Plants Kwaakerrun per post verwachten?

De startnummers zullen in de twee weken voor de Gipmans Young Plants Kwaakerrun worden verzonden.

Waar en wanneer kan ik mijn startnummer van de Gipmans Young Plants Kwaakerrun ophalen?

In de week vooraf het evenement kunnen de startnummers worden opgehaald bij het Venloop-kantoor aan de Koninginnesingel 14 in Venlo. Het kantoor is geopend van maandag tot en met donderdag tussen 8.30 uur en 17.30 uur.

Krijg ik mijn startnummer opgestuurd?

Dit ligt aan de keuze die je hierin hebt gemaakt tijdens jouw inschrijving. Mocht je het niet meer zeker weten, controleer dan even je inschrijfbevestiging of stuur een email naar kwaakerrun@venloop.nl.

Hoe kan ik mijn startnummer voor de Gipmans Young Plants Kwaakerrun overdragen aan een andere loper?

Wanneer je een startnummer voor de Gipmans Young Plants Kwaakerrun wil overdragen dien je dit zelf onderling te regelen. Wanneer het om een startnummer van het hardlopen gaat vragen wij je om de gegevens van zowel de koper als verkoper te mailen via het contactformulier op onze website. Vervolgens kunnen wij de gegevens omzetten, zodat het startnummer en de uitslagen op de naam van de juiste persoon komen te staan. Voor de overdracht wordt € 3,- in rekening gebracht middels een eenmalige automatisch incasso. Na afloop van de overdrachtsprocedure ontvang je een bevestigingsmail van de overdracht.

Ik wil mijn afstand van de Gipmans Young Plants Kwaakerrun wijzigen. Gaat dat?

Het is mogelijk om je afstand te wijzigen zolang de afstand waarnaar je wil wijzigen nog niet vol is. Neem hiervoor contact met ons op via het contactformulier op onze website.

Hoe kan ik mijn annulering doorgeven?

Annuleren kan door een mail te sturen naar kwaakerrun@venloop.nl. Bij annuleringen die uiterlijk twee weken voor het evenement bij ons bekend is wordt het betaalde inschrijfgeld minus € 5 administratiekosten gerestitueerd. Bij annulering later dan twee weken voor het evenement wordt het betaalde inschrijfgeld niet gerestitueerd. Dit conform onze algemene voorwaarden. Wellicht kun je daarom beter zelf iemand zoeken die je startbewijs wil overnemen.

Waar bevindt de startlocatie van de Tuincentrum Leurs Wandeltocht zich?

De start van de zowel de wandeltocht op zaterdag als de hardloopwedstrijden op zondag bevindt zich ten hoogte van de Bantuin aan Pastoor kierkelsplein 20 in Venlo.

Wanneer gaat de inschrijving van de Tuincentrum Leurs Wandeltocht open?

De inschrijving voor de Tuincentrum Leurs Wandeltocht is geopend vanaf 1 april om 00:00 uur.

Ik wil mijn starttijd van de Tuincentrum Leurs Wandeltocht wijzigen. Gaat dat?

Het is mogelijk om je starttijd te wijzigen zolang de starttijd waarnaar je wil wijzigen nog niet vol is. Neem hiervoor contact met ons op via het contactformulier op onze website.

Kan ik mijn inschrijving voor de Tuincentrum Leurs Wandeltocht annuleren?

Indien je verhinderd bent om aan het evenement deel te nemen, kun je je inschrijving annuleren door contact met ons op te nemen via het contactformulier op onze website. Bij afmeldingen die uiterlijk twee weken voor het evenement bij ons bekend zijn wordt het betaalde inschrijfgeld minus €5,- administratiekosten gerestitueerd. Bij afmeldingen korter dan twee weken voor het evenement wordt het betaalde inschrijfgeld niet gerestitueerd. Dit ook conform onze algemene voorwaarden. Wellicht kun je in dat geval beter zelf iemand zoeken die je startpakket wil overnemen.

Hoe kan ik een sfeerpunt worden bij de Tuincentrum Leurs Wandeltocht?

Je kunt je aanmelden als sfeerpunt van de Tuincentrum Leurs Wandeltocht via de pagina "sfeer" op onze website.

Zijn er sfeerpunten onderweg bij de Tuincentrum Leurs Wandeltocht?

Tijdens de Tuincentrum Leurs Wandeltocht zijn verschillende sfeerpunten ingericht. Joekskapellen, zangkoren, drumbands en alle andere sfeerverhogende muziekgezelschappen staan verdeeld over deze sfeerpunten langs het parcours.

Hoe kan ik mijn startpakket voor de Tuincentrum Leurs Wandeltocht overdragen aan een andere loper?

Overdragen van een startpakket van de Tuincentrum Leurs Wandeltocht kan zodra je het startpakket hebt ontvangen. Je hoeft hier verder geen melding van te maken bij de organisatie.

Wanneer kan ik mijn startpakket van de Tuincentrum Leurs Wandeltocht per post verwachten?

De startpakketten zullen in de twee weken voor de Tuincentrum Leurs Wandeltocht worden verzonden.

Kan ik mijn startpakket van de Tuincentrum Leurs Wandeltocht alsnog laten opsturen?

Als je ervoor gekozen hebt om jouw startnummer niet op te laten sturen, maar het alsnog wilt laten opsturen, dan kun je deze optie tot een aantal weken voor het evenement bestellen via onze webshop.

Worden er foto’s genomen van de deelnemers tijdens de Tuincentrum Leurs Wandeltocht?

Er worden door diverse fotograven foto's gemaakt onderweg en bij de finish worden foto’s van de deelnemers gemaakt. Een paar dagen na het Gipmans Young Plants Kwaakerrun weekend zullen deze foto's op onze website te vinden zijn.

Wat gebeurt er met gevonden voorwerpen?

Alle gevonden voorwerpen die bij ons binnen komen, worden verzameld bij het informatiepunt op het Pastoor Kierkelsplein voor de Bantuin. Tijdens het evenement kun je hier terecht. Na het evenement kun je contact opnemen met gemeente Venlo voor alle gevonden voorwerpen.

Zijn er sanitaire voorzieningen beschikbaar onderweg bij de Tuincentrum Leurs Wandeltocht?

De sanitaire voorzieningen bevinden zich nabij de startlocatie bij de Bantuin in 't Ven. Ook bij het pauzepunt zijn sanitaire voorzieningen beschikbaar.

Mag ik flyers/folders/brochures uitdelen tijdens de Tuincentrum Leurs Wandeltocht?

Wij hanteren een no-flyer beleid. Hier kiezen wij bewust voor, omdat we het belangrijk vinden geen onnodig afval te creëren met ons evenement. Mocht je tijdens de Tuincentrum Leurs Wandeltocht van het Gipmans Young Plants Kwaakerrun weekend graag meer bekendheid willen geven aan je bedrijf, dan hebben wij daar diverse andere mogelijkheden voor. Je kunt hiervoor contact met ons opnemen via het contactformulier op de website, dan kijken wij samen met jou naar de mogelijkheden.

Is er een wachtlijst wanneer een onderdeel van de Tuincentrum Leurs wandeltocht de limiet heeft bereikt?

Er wordt niet gewerkt met reservelijsten. Bij het bepalen van het maximaal aantal inschrijvers is reeds rekening gehouden met annuleringen.

Wat zijn de openingstijden van het Kwaakerrun informatiepunt?

Het informatiepunt bevindt zich op het Pastoor Kierkelsplein bij de Bantuin in ’t Ven. Op zaterdag is het informatiepunt bemand van 9:00 uur tot 15:30 uur en op zondag van 9.30 tot 14:30 uur.

Waarom zit er een knipkaart in mijn startpakket?

Bij je startpakketten tref je een knipkaart en keycord aan. Hiermee krijg je toegang tot jouw startvak. Daarnaast wordt deze tijdens de Tuincentrum Leurs Wandeltocht op meerdere punten door onze vrijwilligers gecontroleerd en geknipt en met een volledig geknipte knipkaart ontvangt u aan de finish van ons een mooie herinnering aan uw deelname.

Mag mijn hond mee wandelen?

Honden worden niet toegestaan tijdens de Tuincentrum Leurs Wandeltocht.

Zijn er drankposten onderweg?

Tijdens de Tuincentrum Leurs Wandeltocht is er bij het pauzepunt de gelegenheid om wat drinken te kopen. Ook zijn er onderweg diverse hapjessponsoren die wat heerlijks voor je klaar hebben liggen. Denk er aan om een eigen waterdrager mee te nemen die je onderweg kunt bijvullen.

Zijn er rustpunten onderweg?

Tijdens de Tuincentrum Leurs Wandeltocht worden er door de organisatie op diverse plaatsen langs de route rust- en sfeerpunten ingericht. Deze punten worden voorzien van diverse faciliteiten, zoals toiletten en zitmogelijkheden. Ook zullen er her en der verkooppunten zijn waar je terecht kunt voor koffie, thee, frisdrank en/of iets te eten. Mocht je hiervan gebruik willen maken, zorg dan dat je contant geld meeneemt.

Is de route tijdens de Tuincentrum Leurs Wandeltocht afgezet voor ander verkeer?

De route is niet afgezet voor ander verkeer. Alle deelnemers aan de Tuincentrum Leurs Wandeltocht zijn tijdens de wandeltocht behalve wandelaar daarom ook gewoon verkeersdeelnemer. Houd dus rekening met andere verkeersdeelnemers en maak indien mogelijk gebruik van de voetgangerspaden. De Tuincentrum Leurs Wandeltocht zal in goede banen worden geleid door diverse vrijwilligers. Zo zullen er op de drukke oversteekplaatsen verkeersregelaars aanwezig zijn die zorgen voor een veilige oversteek. Volg altijd hun advies op. Daarnaast bevindt ons mobiele bike-team zich op de route en zal zo alles nauwlettend in de gaten houden.

Hoe is de route van de Tuincentrum Leurs Wandeltocht weergegeven?

De route van de Tuincentrum Leurs Wandeltocht is volledig uitgezet met pijlen en daardoor gemakkelijk te volgen. Daarnaast is het mogelijk om de route te volgen via de Venloop-app. Hierin kun je precies zien waar jij je op dat moment op de route bevindt.

Wat kan ik verwachten van de route?

De route van de Tuincentrum Leurs Wandeltocht loopt door mooie (natuur)gebieden in 't Ven. De route is volledig uitgezet met pijlen en daardoor gemakkelijk te volgen. Daarnaast is er de mogelijkheid om de route te bekijken op de website of te volgen via de Venloop-app. Hier kun je precies volgen waar je bent. Laat onderweg geen afval achter. Venlo schoon, heel gewoon!

Is er EHBO aanwezig bij de Tuincentrum Leurs Wandeltocht?

Tijdens de Tuincentrum Leurs Wandeltocht wordt er gebruik gemaakt van zowel vaste als mobiele EHBO teams.

Waar kan ik op de zaterdag van de Tuincentrum Leurs Wandeltocht parkeren?

Op de zaterdag van de Tuincentrum Leurs Wandeltocht kan er geparkeerd worden in de parkeervakken en de straten van 't Ven. Het is niet mogelijk om de auto te parkeren op de parkeerplek bij de Bantuin.

Kan ik mijn Kwaakerrun wandelpolo ruilen?

Ja, het is mogelijk om jouw bestelde Kwaakerrun wandelpolo om te ruilen (zolang de voorraad strekt), maar alleen als het shirt nog in de originele verpakking zit en binnen vier weken na levering. Je kunt de wandelpolo op twee manieren omruilen. Je kunt de wandelpolo komen ruilen bij het kantoor van Stichting Venloop (Koninginnesingel 14, 5911 KB Venlo). Je kunt er ook voor kiezen om de wandelpolo per post om te ruilen. Indien je de polo per post wilt ruilen, zorg er dan voor dat de envelop waarin je het shirt verstuurd voldoende gefrankeerd is en vermeld duidelijk welke maat je graag van ons wilt ontvangen. Het is raadzaam om ons van tevoren te contacteren om te controleren of jouw gewenste maat nog voorradig is.

Kan ik mijn startpakket overdragen aan een andere wandelaar?

Je kan het Tuincentrum Leurs Wandeltocht startpakket gewoon aan iemand anders overdragen, zodra je het hebt ontvangen. Je hoeft hier geen melding van te maken bij de organisatie.

Mijn vraag staat hier niet bij, wat moet ik doen?

Indien je geen antwoord kunt vinden op jouw vraag, dan kun je contact met ons opnemen via het contactformulier op de website.

Zijn Nordic Walking stokken toegestaan tijdens de Tuincentrum Leurs Wandeltocht?

Nordic Walking stokken zijn niet toegestaan tijdens de Tuincentrum Leurs Wandeltocht.

Hoe laat mag ik uiterlijk finishen tijdens de Tuincentrum Leurs Wandeltocht?

Alle wandelaars dienen op zaterdag vόόr 15:15 uur te finishen.

Waar en wanneer kan ik mijn startpakket voor de Tuincentrum Leurs Wandeltocht ophalen?

Startpakketten die opgehaald dienen te worden liggen klaar bij het Venloop-kantoor gelegen aan de Koninginnesingel 14, in Venlo. Wandelaars kunnen hier terecht in de week voor het Gipmans Young Plants Kwaakerrun weekend, van maandag t/m donderdag, tussen 8:30 – 17:30 uur.

Wat als ik mijn Tuincentrum Leurs Wandeltocht startpakket niet tijdig per post ontvang?

Indien je jouw startpakket niet tijdig per post ontvangen hebt, dan kun jij je melden bij het informatiepunt gelegen op het Pastoor kierkelsplein bij de Bantuin. Wandelaars kunnen hier terecht op de zaterdag van het evenement, tussen 09:00 – 10:00 uur.

Krijg ik mijn Tuincentrum Leurs Wandeltocht startpakket opgestuurd?

Of jij je startpakket krijgt opgestuurd ligt aan de keuze die je hierin hebt gemaakt tijdens jouw inschrijving. Mocht je het niet meer zeker weten, controleer dan even je inschrijfbevestiging.

Staat jouw vraag er niet bij?