Veelgestelde vragen
Hoe kunnen we je helpen?

Persoonlijk dashboard
Wijziging in je inschrijving? In je persoonlijke dashboard is het mogelijk om bepaalde wijzigingen door te voeren. Ook extra producten zoals Venloopshirt, opsturen startnummer, medaille graveren kunnen in je dashboard nog worden nabesteld.Â
Veelgestelde vragen


Kan iemand anders mijn startnummer afhalen?
Ja, iemand anders kan je startnummer afhalen. Deze persoon dient je startnummer in combinatie met de naam te weten.
Wat zijn belangrijke data?
01-08 – Opening inschrijving
01-10 – Ingang Premium Inschrijftarief
01-02 – Ingang Last-Minute Inschrijving
15-02 – Sluiting voor-inschrijving, tot deze datum is het mogelijk om bepaalde wijzigingen te doen in je persoonlijke dashboard
28-03 – Neptunus Wandeltocht
29-03 – Arrow Venloop
Waar kan ik wijzigingen doorvoeren aan mijn inschrijving?
Via je persoonlijke dashboard kun je wijzigingen doorvoeren aan je inschrijving. Hier kun je ook extra producten toevoegen aan je inschrijving, zoals het opsturen van je startnummer, een t-shirt of het medaille graveren.
Waar vind ik mijn persoonlijke dashboard?
Je vindt je persoonlijke dashboard in de bevestigingsmail of via www.atleta.cc/me
Ik wil mijn afstand wijzigen, kan dat?
Via je persoonlijk dashboard kun je de afstand van je deelname wijzigen zolang de nieuwe afstand niet is uitverkocht.
Hoe kan ik annuleren?
Annuleren kan door een mail te sturen naar inschrijven@venloop.nl. Tot en met 31 december krijg je conform onze algemene voorwaarden je inschrijfgeld retour min €5,- administratiekosten.
Kan ik mijn startnummer te koop aanbieden?
Het is mogelijk om je startnummer te koop aan te bieden via het Resale-platform. Dit is de enige officiële manier om een startnummer te koop aan te bieden. Het Resale-platform is geopend van 1 februari t/m 15 februari en is dan te vinden op onze website. Je startnummer biedt je eenvoudig via je persoonlijk dashboard te koop aan.
Hoe kan ik het beste reizen?
Openbaar vervoer! Station Venlo ligt op slechts 4 minuten lopen van het evenemententerrein.
Ik kom toch met de auto, waar kan ik parkeren?
De Venloop biedt drie vrijblijvende parkeerplaatsen aan voor deelnemers. Let op: vol is vol. Het is niet mogelijk om een plek te reserveren en de plaatsen zijn beperkt.
P1: Stadion de Koel en omgeving
P2: Canon, Venlo-Noord
P3: Fontys
Uit eerdere edities blijkt dat de parkeerplaatsen omstreeks 11:30 vol raken. Het is daarom aan te raden met openbaar vervoer te reizen.
Hoe ontvang ik mijn startnummer?
Heb je gekozen voor opsturen? Dan ontvang je je startnummer thuisbezorgd in de eerste week van maart
Heb je gekozen voor ophalen? Wandelaars kunnen hun startnummer afhalen op vrijdag 27 maart van 09:00 tot 17:00 uur. Hardlopers kunnen hun startnummer afhalen op zaterdag 28 maart van 12:00 tot 17:00 uur.
Het startnummer kan afgehaald worden bij het inschrijfbureau. Deze is gevestigd in het Ewals Cargo Care Paviljoen, gelegen in het Julianapark in Venlo.
Wil je je startnummer toch liever opgestuurd krijgen? Je kunt deze optie tot 15 februari toevoegen aan je inschrijving via je persoonlijke dashboard.
Ik heb mijn startnummer niet ontvangen, wat nu?
Controleer eerst via je persoonlijke dashboard of je het startnummer opgestuurd krijgt. Indien je je startnummer niet tijdig ontvangen hebt, kun je je melden bij de servicedesk van het inschrijfbureau. Hier ontvang je een nieuw startnummer zodat je alsnog kunt deelnemen.
De servicedesk is gevestigd in het Ewals Cargo Care Paviljoen, gelegen in het Julianapark in Venlo.
Vindt er een na-inschrijving plaats?
Inschrijven is alleen online mogelijk zolang een afstand niet is uitverkocht. Op locatie is het niet mogelijk om in te schrijven.
Is er een wachtlijst per onderdeel na uitverkopen?
Nee, er is geen wachtlijst. Bij het bepalen van het maximaal aantal inschrijvers is reeds rekening gehouden met annuleringen. Van 1 februari t/m 15 februari is het resale-platform geopend waar verhinderde deelnemers hun startnummer te koop aanbieden. Je vindt het resale-platform op onze website.
Is het mogelijk om een zending te combineren?
Iedere inschrijving wordt als individueel beschouwd. Het is daarom niet mogelijk een zending te combineren naar één adres.
Waar kan ik Venloop-merchandise kopen?
Je kunt in je persoonlijk dashboard Venloop merchandise kopen of in onze webshop. Tijdens het evenement is er ook een Venloopstand in het Ewals Cargo Care paviljoen.
Kan ik Venloop-merchandise ruilen?
Ja, dat kan. Je kunt bestelde t-shirts of andere artikelen ruilen op kantoor Venloop, Koninginnesingel 14 in Venlo of tijdens het evenement (zolang de voorraad strekt). Bij twijfel neem dan eerst contact op via info@venloop.nl
Waar we ‘ja’ op kunnen antwoorden:
- Ja, openbaar vervoer is veruit de meest gunstige wijze op naar de Venloop te reizen
- Ja, je kunt een massage krijgen van de fysiotherapeuten van Funqtio na je deelname
- Ja, er zijn pacers aanwezig bij de 10km en de halve marathon
- Ja, je kunt je medaille laten graveren. Dit kan bij de stand van Winterman Sports in het Julianapark
- Ja, je mag bij de Bambinoloop 4 & 5 jaar en Kinderloop 6 jaar mee rennen met je kind
- Ja, je kunt je bagage veilig achterlaten in het bagagepaviljoen. Reserveer tijdens je inschrijving een kluisje om zeker te zijn van een kluisje. Alle niet gereserveerde kluisjes worden op de dag van het evenement gratis aangeboden
- Ja, er zijn vele sfeerpunten langs het parcours. Heb jij interesse om een sfeerpunt te worden? Neem dan contact op met sfeer@venloop.nl
- Ja, er is voldoende (mobiele) EHBO aanwezig tijdens het evenement
- Ja, gevonden voorwerpen worden verzameld bij het infopunt in het Julianapark. Deze worden de week na het evenement naar Gemeente Venlo gebracht
- Ja, er zijn sanitaire voorzieningen aanwezig. Zowel op het evenemententerrein als op het parcours van de 10km en halve marathon
- Ja, er zijn drankposten op het parcours van de 10 km en halve marathon
- Ja, er is een meldpunt voor vermiste kinderen. Dit punt is bij de vredesvlam achter het Limburgs Museum
- Ja, er worden foto’s gemaakt door diverse fotograven. Deze worden na verloop van tijd gepubliceerd op onze website.
Waar we helaas ‘nee’ op moeten antwoorden:
-Nee, het is niet toegestaan te flyers/folders of brochures uit te delen. We vinden het belangrijk om ons steentje bij te dragen en proberen dan ook zo veel mogelijk duurzame keuzes te maken.
-Nee, honden zijn niet toegestaan om mee te nemen tijdens onze wandelevenementen
-Nee, nordic walking stokken zijn niet toegestaan tijdens onze wandelevenementen
-Nee, de route van de Neptunus Wandeltocht is niet afgezet voor verkeer. Je bent als deelnemer gewoon verkeersdeelnemer
-Nee, je kunt er niet onbeperkt over doen. Alle wandelaars dienen vóór 17:00 uur te finishen. De limiettijden van de Arrow Venloop zijn 5km 45 minuten, 10km 90 minuten, HM 180 minuten

Kan ik mijn startpakket van de Gipmans Young Plants Kwaakerrun alsnog laten opsturen?
Als je ervoor gekozen hebt om jouw startnummer niet op te laten sturen, maar het alsnog wilt laten opsturen, dan kun je deze optie tot een aantal weken voor het evenement bestellen via onze webshop.
Wanneer gaat de inschrijving van de Gipmans Young Plants Kwaakerrun open?
De inschrijving voor de Gipmans Young Plants Kwaakerrun is geopend vanaf 1 april om 00:00 uur.
Kan ik mijn inschrijving voor de Gipmans Young Plants Kwaakerrun annuleren?
Indien je verhinderd bent om aan het evenement deel te nemen, kun je je inschrijving annuleren door contact met ons op te nemen via het contactformulier op onze website. Bij afmeldingen vóór 1 september wordt het betaalde inschrijfgeld minus €5,- administratiekosten gerestitueerd. Bij afmeldingen na 1 september wordt het betaalde inschrijfgeld niet gerestitueerd. Dit ook conform onze algemene voorwaarden. Wellicht kun je in dat geval beter zelf iemand zoeken die je startpakket wil overnemen.
Waar kan ik op de zondag van de Gipmans Young Plants Kwaakerrun parkeren?
Op de zondag van de Gipmans Young Plants Kwaakerrun is een gedeelte van ’t Ven afgesloten van het verkeer. Het is dan handig om de auto te parkeren buiten dit gebied, bijvoorbeeld bij Trefcenter of Tuincentrum Leurs en het laatste stukje lopend af te leggen.
Hoe kan ik een sfeerpunt worden bij de Gipmans Young Plants Kwaakerrun?
Je kunt je aanmelden als sfeerpunt van de Gipmans Young Plants Kwaakerrun via de pagina sfeer op onze website.
Zijn er sfeerpunten onderweg bij de Gipmans Young Plants Kwaakerrun?
Tijdens de Gipmans Young Plants Kwaakerrun zijn verschillende sfeerpunten ingericht. Joekskapellen, zangkoren, drumbands en alle andere sfeerverhogende muziekgezelschappen staan verdeeld over deze sfeerpunten langs het parcours.
Wat gebeurt er tijdens extreme weersomstandigheden op de dag van het evenement?
Bij extreme weersomstandigheden behoudt de organisatie zich het recht voor het evenement af te gelasten. Verder vragen wij alle deelnemers de weersomstandigheden op de dag te beoordelen en kleding, voeding en drinken hierop aan te passen. De organisatie zal zich altijd zo goed mogelijk proberen aan te passen aan de weersomstandigheden.
Waar kan ik Kwaakerrun-merchandise kopen?
Alle Kwaakerrun-merchandise is te koop via de inschrijfmodule, bij het Venloop-kantoor, in onze webshop of tijdens het Gipmans Young Plants Kwaakerrun weekend bij het informatie punt op het Pastoor Kierkelsplein bij de Bantuin. Via onze webshop kun je de producten op laten sturen of ze zelf afhalen bij het Venloop-kantoor aan de Koninginnesingel 14. Betaling geschiedt via iDEAL of contant in het kantoor van Stichting Venloop.
Ik wil blijven overnachten tijdens het Gipmans Young Plants Kwaakerrun weekend. Waar kan ik dan het beste terecht?
Voor het boeken van een hotelovernachting verwijzen wij naar Van der Valk Hotel Venlo. Dit hotel ligt dichtbij de startlocatie.
Worden er foto’s genomen van de deelnemers tijdens de Gipmans Young Plants Kwaakerrun?
Er worden door diverse fotograven foto's gemaakt onderweg en bij de finish worden foto’s van de deelnemers gemaakt. Een paar dagen na de Gipmans Young Plants Kwaakerrun zullen deze foto's op onze website te vinden zijn.
Wat gebeurt er met gevonden voorwerpen?
Alle gevonden voorwerpen die bij ons binnen komen, worden verzameld bij het informatiepunt op het Pastoor Kierkelsplein voor de Bantuin. Tijdens het evenement kun je hier terecht. Na het evenement kun je contact opnemen met gemeente Venlo voor alle gevonden voorwerpen.
Waar bevindt de startlocatie van de Gipmans Young Plants Kwaakerrun zich?
De start van de zowel de wandeltocht op zaterdag als de hardloopwedstrijden op zondag bevindt zich ten hoogte van de Bantuin aan Pastoor kierkelsplein 20 in Venlo.
Zijn er sanitaire voorzieningen aanwezig bij de Gipmans Young Plants Kwaakerrun?
De sanitaire voorzieningen bevinden zich nabij de startlocatie bij de Bantuin in 't Ven.
Mag ik flyers/folders/brochures uitdelen tijdens de Gipmans Young Plants Kwaakerrun?
Wij hanteren een no-flyer beleid. Hier kiezen wij bewust voor, omdat we het belangrijk vinden geen onnodig afval te creëren met ons evenement. Mocht je tijdens het Gipmans Young Plants Kwaakerrun weekend graag meer bekendheid willen geven aan je bedrijf, dan hebben wij daar diverse andere mogelijkheden voor. Je kunt hiervoor contact met ons opnemen via het contactformulier op de website, dan kijken wij samen met jou naar de mogelijkheden.
Is er een wachtlijst wanneer een onderdeel van de Gipmans Young Plants Kwaakerrun de limiet heeft bereikt?
Er wordt niet gewerkt met reservelijsten. Bij het bepalen van het maximaal aantal inschrijvers is reeds rekening gehouden met annuleringen.
Hoe wordt mijn tijd geregistreerd?
In je startnummer zit een chip verwerkt die nodig is voor de tijdregistratie. Hierdoor kun je later onder andere terugzien wat je netto tijd is. De uitslag is naderhand terug te vinden op onze website. Dit jaar zit de chip net als voorgaande jaren aan de achterkant van je startnummer.
Wat is de minimale leeftijd om deel te nemen aan de hardloopwedstrijden van de Gipmans Young Plants Kwaakerrun?
De minimale leeftijd om deel te nemen aan de hardloopwedstrijden van de Gipmans Young Plants Kwaakerrun voor zowel de 5 km als de 10 km is 16 jaar.
Waar vind ik de uitslagen van de Gipmans Young Plants Kwaakerrun?
De uitslagen zullen na de wedstrijd zo spoedig mogelijk op de Gipmans Young Plants Kwaakerrun pagina te vinden zijn, onder het kopje uitslagen.
Wat zijn de tijdslimieten van de Gipmans Young Plants Kwaakerrun?
De tijdslimiet voor de 5 kilometer bedraagt 1 uur en voor de 10 kilometer ligt het limiet op 1,5 uur.
Wanneer zijn de prijsuitreikingen van de Gipmans Young Plants Kwaakerrun?
De prijsuitreiking van de 500 m en de 1 km begint om 10:45 uur. De prijsuitreiking van de 2,5 km om 11:45 uur, die van de 5 km begint om 12:45 uur en de 10 km prijsuitreiking begint om 14.15. De winnaars worden omgeroepen en verzocht om naar het podium te komen.
Zijn er drankposten aanwezig op het parcours?
Er is op het parcours van de Gipmans Young Plants Kwaakerrun één officiële drankposten aanwezig. Na de finish is er tevens water verkrijgbaar.
Is er EHBO aanwezig bij de Gipmans Young Plants Kwaakerrun?
Tijdens de Gipmans Young Plants Kwaakerrun bevind zich een EHBO-punt bij de start/finish locatie.
Is er drinken en eten bij de finish?
Meteen na de finish krijgt iedereen naar gelieven een banaan en water. Bananen staan bekend als fruit dat voedzaam, gezond en makkelijk te verteren is. Bovendien leveren ze veel energie en verbeteren ze het uithoudingsvermogen.
Waar en wanneer kan ik mijn Gipmans Young Plants Kwaakerrun startpakket ophalen?
Startpakketten die opgehaald dienen te worden liggen klaar bij het Venloop-kantoor gelegen aan de Koninginnesingel 14, in Venlo. Deelnemers kunnen hier terecht in de week vóór het Gipmans Planten Kwaakerrun weekend op: maandag t/m donderdag, tussen 8:30 – 17:30 uur
Wat als ik mijn Gipmans Young Plants Kwaakerrun startpakket niet tijdig per post ontvang?
Indien je het niet tijdig per post ontvangen hebt, dan kun jij je melden bij het informatiepunt gelegen op het Pastoor Kierkelsplein bij de Bantuin in 't Ven. Wandelaars kunnen hier terecht op de zaterdag van het evenement, tussen 09:00 – 10:00 uur. Hardlopers kunnen hier terecht op de zondag van het evenement, tussen 9:30 -13:00 uur.
Krijg ik mijn Gipmans Young Plants Kwaakerrun startpakket opgestuurd?
Dit ligt aan de keuze die je hierin hebt gemaakt tijdens jouw inschrijving. Mocht je het niet meer zeker weten, controleer dan even je inschrijfbevestiging.
Kan ik mijn Kwaakerrun shirt ruilen?
Het is mogelijk om jouw bestelde shirt om te ruilen (zolang de voorraad strekt), maar alleen als het shirt nog in de originele verpakking zit en binnen vier weken na levering. Stuur het shirt in originele verpakking terug naar het Venloop kantoor aan de Koninginnesingel 14, 5911 KB Venlo. Voeg voor de volledigheid een briefje toe aan de envelop met je naam en adresgegevens en uiteraard de gewenste maat. Wij zullen deze maat (indien voorradig) dan weer naar je opsturen. Daarnaast is het ook mogelijk om het shirt te komen ruilen bij het kantoor. Wij zijn van maandag t/m vrijdag geopend van 08:30 – 17:30 uur. Het is raadzaam om ons van tevoren te contacteren om te controleren of jouw gewenste maat nog voorradig is.
Kan ik mijn startpakket overdragen aan een andere wandelaar?
Je kan het Tuincentrum Leurs Wandeltocht startpakket gewoon aan iemand anders overdragen, zodra je het hebt ontvangen. Je hoeft hier geen melding van te maken bij de organisatie.
Wat zijn de openingstijden van het Kwaakerrun informatiepunt?
Het informatiepunt bevindt zich op het Pastoor Kierkelsplein bij de Bantuin in ’t Ven. Op zaterdag is het informatiepunt bemand van 9:00 uur tot 15:30 uur en op zondag van 9.30 tot 14:30 uur.
Mijn vraag staat hier niet bij, wat moet ik doen?
Indien je geen antwoord kunt vinden op jouw vraag, dan kun je contact met ons opnemen via het contactformulier op de website.
Mag ik met mijn kind meerennen tijdens de jeugdlopen?
We hebben drie verschillende jeugdlopen, te weten de 500 m run (4 t/m 6 jaar), de 1 km run (7 t/m 9 jaar) en de 1 km run (9 t/m 11 jaar). Deelnemers vanaf 12 jaar kunnen deelnemen aan de 2,5 km. Bij de jeugdlopen t/m 6 jaar mag een ouder mee rennen. Bij kinderen van 7 jaar of ouder is dit niet toegestaan.
Wanneer kan ik mijn startnummer van de Gipmans Young Plants Kwaakerrun per post verwachten?
De startnummers zullen in de twee weken voor de Gipmans Young Plants Kwaakerrun worden verzonden.
Waar en wanneer kan ik mijn startnummer van de Gipmans Young Plants Kwaakerrun ophalen?
In de week vooraf het evenement kunnen de startnummers worden opgehaald bij het Venloop-kantoor aan de Koninginnesingel 14 in Venlo. Het kantoor is geopend van maandag tot en met donderdag tussen 8.30 uur en 17.30 uur.
Krijg ik mijn startnummer opgestuurd?
Dit ligt aan de keuze die je hierin hebt gemaakt tijdens jouw inschrijving. Mocht je het niet meer zeker weten, controleer dan even je inschrijfbevestiging of stuur een email naar kwaakerrun@venloop.nl.
Hoe kan ik mijn startnummer voor de Gipmans Young Plants Kwaakerrun overdragen aan een andere loper?
Wanneer je een startnummer voor de Gipmans Young Plants Kwaakerrun wil overdragen dien je dit zelf onderling te regelen. Wanneer het om een startnummer van het hardlopen gaat vragen wij je om de gegevens van zowel de koper als verkoper te mailen via het contactformulier op onze website. Vervolgens kunnen wij de gegevens omzetten, zodat het startnummer en de uitslagen op de naam van de juiste persoon komen te staan. Voor de overdracht wordt € 3,- in rekening gebracht middels een eenmalige automatisch incasso. Na afloop van de overdrachtsprocedure ontvang je een bevestigingsmail van de overdracht.
Ik wil mijn afstand van de Gipmans Young Plants Kwaakerrun wijzigen. Gaat dat?
Het is mogelijk om je afstand te wijzigen zolang de afstand waarnaar je wil wijzigen nog niet vol is. Neem hiervoor contact met ons op via het contactformulier op onze website.
Hoe kan ik mijn annulering doorgeven?
Annuleren kan door een mail te sturen naar kwaakerrun@venloop.nl. Bij annuleringen die uiterlijk twee weken voor het evenement bij ons bekend is wordt het betaalde inschrijfgeld minus € 5 administratiekosten gerestitueerd. Bij annulering later dan twee weken voor het evenement wordt het betaalde inschrijfgeld niet gerestitueerd. Dit conform onze algemene voorwaarden. Wellicht kun je daarom beter zelf iemand zoeken die je startbewijs wil overnemen.

Waar bevindt de startlocatie van de Tuincentrum Leurs Wandeltocht zich?
De start van de zowel de wandeltocht op zaterdag als de hardloopwedstrijden op zondag bevindt zich ten hoogte van de Bantuin aan Pastoor kierkelsplein 20 in Venlo.
Wanneer gaat de inschrijving van de Tuincentrum Leurs Wandeltocht open?
De inschrijving voor de Tuincentrum Leurs Wandeltocht is geopend vanaf 1 april om 00:00 uur.
Ik wil mijn starttijd van de Tuincentrum Leurs Wandeltocht wijzigen. Gaat dat?
Het is mogelijk om je starttijd te wijzigen zolang de starttijd waarnaar je wil wijzigen nog niet vol is. Neem hiervoor contact met ons op via het contactformulier op onze website.
Kan ik mijn inschrijving voor de Tuincentrum Leurs Wandeltocht annuleren?
Indien je verhinderd bent om aan het evenement deel te nemen, kun je je inschrijving annuleren door contact met ons op te nemen via het contactformulier op onze website. Bij afmeldingen vóór 1 september wordt het betaalde inschrijfgeld minus €5,- administratiekosten gerestitueerd. Bij afmeldingen na 1 september wordt het betaalde inschrijfgeld niet gerestitueerd. Dit ook conform onze algemene voorwaarden. Wellicht kun je in dat geval beter zelf iemand zoeken die je startpakket wil overnemen.
Hoe kan ik een sfeerpunt worden bij de Tuincentrum Leurs Wandeltocht?
Je kunt je aanmelden als sfeerpunt van de Tuincentrum Leurs Wandeltocht via de pagina "sfeer" op onze website.
Zijn er sfeerpunten onderweg bij de Tuincentrum Leurs Wandeltocht?
Tijdens de Tuincentrum Leurs Wandeltocht zijn verschillende sfeerpunten ingericht. Joekskapellen, zangkoren, drumbands en alle andere sfeerverhogende muziekgezelschappen staan verdeeld over deze sfeerpunten langs het parcours.
Hoe kan ik mijn startpakket voor de Tuincentrum Leurs Wandeltocht overdragen aan een andere loper?
Overdragen van een startpakket van de Tuincentrum Leurs Wandeltocht kan zodra je het startpakket hebt ontvangen. Je hoeft hier verder geen melding van te maken bij de organisatie.
Wanneer kan ik mijn startpakket van de Tuincentrum Leurs Wandeltocht per post verwachten?
De startpakketten zullen in de twee weken voor de Tuincentrum Leurs Wandeltocht worden verzonden.
Kan ik mijn startpakket van de Tuincentrum Leurs Wandeltocht alsnog laten opsturen?
Als je ervoor gekozen hebt om jouw startnummer niet op te laten sturen, maar het alsnog wilt laten opsturen, dan kun je deze optie tot een aantal weken voor het evenement bestellen via onze webshop.
Worden er foto’s genomen van de deelnemers tijdens de Tuincentrum Leurs Wandeltocht?
Er worden door diverse fotograven foto's gemaakt onderweg en bij de finish worden foto’s van de deelnemers gemaakt. Een paar dagen na het Gipmans Young Plants Kwaakerrun weekend zullen deze foto's op onze website te vinden zijn.
Wat gebeurt er met gevonden voorwerpen?
Alle gevonden voorwerpen die bij ons binnen komen, worden verzameld bij het informatiepunt op het Pastoor Kierkelsplein voor de Bantuin. Tijdens het evenement kun je hier terecht. Na het evenement kun je contact opnemen met gemeente Venlo voor alle gevonden voorwerpen.
Zijn er sanitaire voorzieningen beschikbaar onderweg bij de Tuincentrum Leurs Wandeltocht?
De sanitaire voorzieningen bevinden zich nabij de startlocatie bij de Bantuin in 't Ven. Ook bij het pauzepunt zijn sanitaire voorzieningen beschikbaar.
Mag ik flyers/folders/brochures uitdelen tijdens de Tuincentrum Leurs Wandeltocht?
Wij hanteren een no-flyer beleid. Hier kiezen wij bewust voor, omdat we het belangrijk vinden geen onnodig afval te creëren met ons evenement. Mocht je tijdens de Tuincentrum Leurs Wandeltocht van het Gipmans Young Plants Kwaakerrun weekend graag meer bekendheid willen geven aan je bedrijf, dan hebben wij daar diverse andere mogelijkheden voor. Je kunt hiervoor contact met ons opnemen via het contactformulier op de website, dan kijken wij samen met jou naar de mogelijkheden.
Is er een wachtlijst wanneer een onderdeel van de Tuincentrum Leurs wandeltocht de limiet heeft bereikt?
Er wordt niet gewerkt met reservelijsten. Bij het bepalen van het maximaal aantal inschrijvers is reeds rekening gehouden met annuleringen.
Wat zijn de openingstijden van het Kwaakerrun informatiepunt?
Het informatiepunt bevindt zich op het Pastoor Kierkelsplein bij de Bantuin in ’t Ven. Op zaterdag is het informatiepunt bemand van 9:00 uur tot 15:30 uur en op zondag van 9.30 tot 14:30 uur.
Mag mijn hond mee wandelen?
Honden worden niet toegestaan tijdens de Tuincentrum Leurs Wandeltocht.
Zijn er drankposten onderweg?
Tijdens de Tuincentrum Leurs Wandeltocht is er bij het pauzepunt de gelegenheid om wat drinken te kopen. Ook zijn er onderweg diverse hapjessponsoren die wat heerlijks voor je klaar hebben liggen. Denk er aan om een eigen waterdrager mee te nemen die je onderweg kunt bijvullen.
Zijn er rustpunten onderweg?
Tijdens de Tuincentrum Leurs Wandeltocht worden er door de organisatie op diverse plaatsen langs de route rust- en sfeerpunten ingericht. Deze punten worden voorzien van diverse faciliteiten, zoals toiletten en zitmogelijkheden. Ook zullen er her en der verkooppunten zijn waar je terecht kunt voor koffie, thee, frisdrank en/of iets te eten. Mocht je hiervan gebruik willen maken, zorg dan dat je contant geld meeneemt.
Is de route tijdens de Tuincentrum Leurs Wandeltocht afgezet voor ander verkeer?
De route is niet afgezet voor ander verkeer. Alle deelnemers aan de Tuincentrum Leurs Wandeltocht zijn tijdens de wandeltocht behalve wandelaar daarom ook gewoon verkeersdeelnemer. Houd dus rekening met andere verkeersdeelnemers en maak indien mogelijk gebruik van de voetgangerspaden. De Tuincentrum Leurs Wandeltocht zal in goede banen worden geleid door diverse vrijwilligers. Zo zullen er op de drukke oversteekplaatsen verkeersregelaars aanwezig zijn die zorgen voor een veilige oversteek. Volg altijd hun advies op. Daarnaast bevindt ons mobiele bike-team zich op de route en zal zo alles nauwlettend in de gaten houden.
Hoe is de route van de Tuincentrum Leurs Wandeltocht weergegeven?
De route van de Tuincentrum Leurs Wandeltocht is volledig uitgezet met pijlen en daardoor gemakkelijk te volgen. Daarnaast is het mogelijk om de route te volgen via de Venloop-app. Hierin kun je precies zien waar jij je op dat moment op de route bevindt.
Wat kan ik verwachten van de route?
De route van de Tuincentrum Leurs Wandeltocht loopt door mooie (natuur)gebieden in 't Ven. De route is volledig uitgezet met pijlen en daardoor gemakkelijk te volgen. Daarnaast is er de mogelijkheid om de route te bekijken op de website of te volgen via de Venloop-app. Hier kun je precies volgen waar je bent. Laat onderweg geen afval achter. Venlo schoon, heel gewoon!
Is er EHBO aanwezig bij de Tuincentrum Leurs Wandeltocht?
Tijdens de Tuincentrum Leurs Wandeltocht wordt er gebruik gemaakt van zowel vaste als mobiele EHBO teams.
Waar kan ik op de zaterdag van de Tuincentrum Leurs Wandeltocht parkeren?
Op de zaterdag van de Tuincentrum Leurs Wandeltocht kan er geparkeerd worden in de parkeervakken en de straten van 't Ven. Het is niet mogelijk om de auto te parkeren op de parkeerplek bij de Bantuin.
Kan ik mijn Kwaakerrun wandelpolo ruilen?
Ja, het is mogelijk om jouw bestelde Kwaakerrun wandelpolo om te ruilen (zolang de voorraad strekt), maar alleen als het shirt nog in de originele verpakking zit en binnen vier weken na levering. Je kunt de wandelpolo op twee manieren omruilen. Je kunt de wandelpolo komen ruilen bij het kantoor van Stichting Venloop (Koninginnesingel 14, 5911 KB Venlo). Je kunt er ook voor kiezen om de wandelpolo per post om te ruilen. Indien je de polo per post wilt ruilen, zorg er dan voor dat de envelop waarin je het shirt verstuurd voldoende gefrankeerd is en vermeld duidelijk welke maat je graag van ons wilt ontvangen. Het is raadzaam om ons van tevoren te contacteren om te controleren of jouw gewenste maat nog voorradig is.
Kan ik mijn startpakket overdragen aan een andere wandelaar?
Je kan het Tuincentrum Leurs Wandeltocht startpakket gewoon aan iemand anders overdragen, zodra je het hebt ontvangen. Je hoeft hier geen melding van te maken bij de organisatie.
Mijn vraag staat hier niet bij, wat moet ik doen?
Indien je geen antwoord kunt vinden op jouw vraag, dan kun je contact met ons opnemen via het contactformulier op de website.
Zijn Nordic Walking stokken toegestaan tijdens de Tuincentrum Leurs Wandeltocht?
Nordic Walking stokken zijn niet toegestaan tijdens de Tuincentrum Leurs Wandeltocht.
Hoe laat mag ik uiterlijk finishen tijdens de Tuincentrum Leurs Wandeltocht?
Alle wandelaars dienen op zaterdag vόόr 15:15 uur te finishen.
Waar en wanneer kan ik mijn startpakket voor de Tuincentrum Leurs Wandeltocht ophalen?
Startpakketten die opgehaald dienen te worden liggen klaar bij het Venloop-kantoor gelegen aan de Koninginnesingel 14, in Venlo. Wandelaars kunnen hier terecht in de week voor het Gipmans Young Plants Kwaakerrun weekend, van maandag t/m donderdag, tussen 8:30 – 17:30 uur.
Wat als ik mijn Tuincentrum Leurs Wandeltocht startpakket niet tijdig per post ontvang?
Indien je jouw startpakket niet tijdig per post ontvangen hebt, dan kun jij je melden bij het informatiepunt gelegen op het Pastoor kierkelsplein bij de Bantuin. Wandelaars kunnen hier terecht op de zaterdag van het evenement, tussen 09:00 – 10:00 uur.
Krijg ik mijn Tuincentrum Leurs Wandeltocht startpakket opgestuurd?
Of jij je startpakket krijgt opgestuurd ligt aan de keuze die je hierin hebt gemaakt tijdens jouw inschrijving. Mocht je het niet meer zeker weten, controleer dan even je inschrijfbevestiging.
